Sturup, Knutten, Mantorp og Anderstorp.

Knutten.

Katrine har også kørt på bane flere gange - gæt hvem hendes helt i MotoGP er...

Anderstorp er en lynhurtig bane som er mest egnet til fuldblods RR maskiner, men jeg havde alligevel nogle sjove dage på Versys'en.

Det er fedt at holde i pitlane og vente på det grønne flag lige inden det går løs.

Mantorp er den af de 4 baner jeg har prøvet, som jeg syntes bedst om. Den ligger i et flot område, har nogle fede svingkombinationer og en perfekt langside.

På Mantorp med V-Strom'en. Manden betyder mere end maskinen på en bane, hvilket flere på RR maskiner måtte sande den weekend :)

I 2004 fik jeg min første invitation til at deltage i et banearrangement.

På det tidspunkt havde jeg kørt mc i over 10 år og havde tilbagelagt de første par hundrede tusinde kilometer på 2 hjul.
Jeg følte derfor, at jeg havde godt styr på det der med at køre mc og sagde derfor kun ja til invitationen for fornøjelsens skyld, ikke fordi jeg gjorde mig nogen forhåbninger om at forbedre mine køretekniske færdigheder væsentligt - jeg skulle blive klogere!

Det jeg var blevet inviteret til, var en hel eftermiddag på Sturup Raceway.
Efter de første lidt nervøse omgange, gik det hurtigt - næsten omgang for omgang forbedrede jeg mine evner, og det endte med, at jeg havde flyttet mine grænser mere på denne ene eftermiddag, end på de foregående 10 år.

Fra 2004 til 2012 deltog jeg i op til flere banedage hvert år, hvilket har gjort mig til en langt dygtigere motorcyklist. Udover at forbedre min køreteknik, har det givet mig et større mentalt overskud, når jeg kører på gaden, da jeg kører mere afslappet fordi jeg ved hvad mine maskiner er i stand til at præsterer - til sammen betyder det, at det er blevet endnu sjovere at køre mc.

Banedage/kørekurser får mine varmeste anbefalinger - selv erfarne gadekører kan lære rigtig meget.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •